ΠΕΕ Επιβ. Διεθνείς – ενότητα ΣΤ. Πρόσβαση στην αγορά Συντάκτης άρθρου Από τον/την admin Ημ. δημοσίευσης 18 Απριλίου, 2020 Δεν υπάρχουν σχόλια στο ΠΕΕ Επιβ. Διεθνείς – ενότητα ΣΤ. Πρόσβαση στην αγορά Καλώς ήλθατε στο τεστ ΠΕΕ Επιβ. Διεθνείς ενότητα ΣΤ 1. Η κοινοτική άδεια του άρθρου 3α του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει εκδίδεται για …όλους τους κοινοτικούς μεταφορείςκοινοτικούς μεταφορείς διεθνών μεταφορών μόνοκοινοτικούς μεταφορείς καθώς και μεταφορείς χωρών που είναι συμβαλλόμενα μέρη της πολυμερούς Συμφωνίας INTERBUSτους κοινοτικούς μεταφορείς που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές με προορισμούς χώρες που είναι συμβαλλόμενα μέρη της πολυμερούς Συμφωνίας INTERBUS 2. Η κοινοτική άδεια του άρθρου 3α του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει εκδίδεται για …στο τουριστικό γραφείο μόνοστο τουριστικό γραφείο το πρωτότυπο και ένα ακριβές αντίγραφο σε κάθε τουριστικό λεωφορείο που πραγματοποιεί διεθνή μεταφορά με προορισμό εντός της Ε.Ε.στο τουριστικό γραφείο το πρωτότυπο και ένα φωτοαντίγραφο σε κάθε τουριστικό λεωφορείο που πραγματοποιεί διεθνή μεταφορά με προορισμό εντός της Ε.Ε.από το τουριστικό γραφείο μόνο σε αντίγραφο καθώς το πρωτότυπο διατηρείται στο Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 3. Για την κίνηση λεωφορείου για την αντικατάσταση λεωφορείου που ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης κατά την εκτέλεση έκτακτης διεθνούς μεταφοράς, βάσει της Συμφωνίας INTERBUS…απαιτείται ειδική άδεια από τη χώρα αναχώρησης (όπου το λεωφορείο είναι ταξινομημένο)απαιτείται ειδική άδεια από τη χώρα προορισμού της μεταφοράςθα πρέπει να ενημερωθεί η χώρα προορισμούδεν απαιτείται άδεια 4. Είναι δυνατόν Έλληνας μεταφορέας να δρομολογήσει λεωφορείο κενό για να παραλάβει από το Ζάγκρεμπ στη Θεσσαλονίκη ομάδα Κροατών επιστημόνων για τη συμμετοχή τους σε συνέδριο ;Ναι, με την κάλυψη φύλλου ελέγχου της Συμφωνίας INTERBUSΝαι, εφόσον λάβει την προβλεπόμενη από τη Συμφωνία INTERBUS ειδική έγκρισηΌχι, θα πρέπει να μεταφερθούν από Κροάτη μεταφορέαΝαι με την κάλυψη φύλλου εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. (του κανονισμού 2121/98) 5. Ποιες ορίζονται ως παλλινδρομικές υπηρεσίες (τύπου "σαϊτας") ;Οι υπηρεσίες όπου το λεωφορείο μεταβαίνει στον προορισμό του χωρίς επιβάτες και επιστρέφει με επιβάτεςΟι υπηρεσίες όπου το λεωφορείο μεταβαίνει στον προορισμό του με επιβάτες και επιστρέφει κενό επιβατώνΟι υπηρεσίες "κλειστών θυρών" δηλαδή όταν το λεωφορείο μεταφέρει την ίδια προσχηματισμένη ομάδα επιβατών κατά μήκος όλου του ταξιδιού με επιστροφή αυτών στον τόπο αναχώρησηςΟι υπηρεσίες επαναλαμβανόμενων δρομολογίων κατά τις οποίες ομάδα που μεταφέρθηκε από τον ίδιο μεταφορέα επιστρέφει στον τόπο αναχώρησης ενδεχομένως σε μεταγενέστερο δρομολόγιο 6. Τα λεωφορεία που εξυπηρετούν έκτακτες μεταφορές βάσει της συμφωνίας INTERBUS …δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο ηλικίας που ορίζεται από την εθνική νομοθεσία του κάθε κράτουςδεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο ηλικίας που ορίζεται στο παράρτημα της Συμφωνίαςδεν έχουν περιορισμό ορίου ηλικίαςδεν έχουν περιορισμό ορίου ηλικίας εφόσον είναι ταξινομημένα στην Ε.Ε. ενώ δεν πρέπει να υπερβαίνουν την ηλικία που ορίζεται στη Συμφωνία εφόσον είναι ταξινομημένα σε μη κοινοτική χώρα 7. Για την πραγματοποίηση έκτακτης (τουριστικής) μεταφοράς από την Ελλάδα στην Γαλλία μέσω Ιταλίας τι απαιτείται να υπάρχει επί του λεωφορείου ;Ορθά συμπληρωμένο φύλλο του βιβλίου εκτάκτων διαδρομών του κανονισμού 2121/98/ΕΚΟρθά συμπληρωμένο φύλλο του βιβλίου εκτάκτων διαδρομών του κανονισμού 2121/98/ΕΚ καθώς και αντίγραφο κοινοτικής άδειας της μεταφορικής επιχείρησηςΟρθά συμπληρωμένο φύλλο του βιβλίου της Συμφωνίας ASORΟρθά συμπληρωμένο φύλλο του βιβλίου της Συμφωνίας INTERBUS 8. Κατά τη διάρκεια ποιών διεθνών μεταφορών επιτρέπεται η πραγματοποίηση στάσεων, χωρίς ειδική έγκριση ;Στις τακτικές υπηρεσίες μόνοΣτις τακτικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες τύπου "σαϊτας"Στις τακτικές και τις έκτακτες υπηρεσίεςΣτις τακτικές, έκτακτες και υπηρεσίες τύπου "σαϊτας" 9. Ποια είναι η μέγιστη διάρκεια ισχύος της κοινοτικής άδειας του κανονισμού 684/92/ΕΟΚ όπως ισχύει ;Πέντε έτη και είναι δυνατόν να ανανεωθείΤρία έτη και είναι δυνατό να ανανεωθείΔέκα έτη και είναι δυνατόν να ανανεωθείΑπεριόριστη 10. Από ποιους φορείς εξυπηρετούνται οι διεθνείς τακτικές γραμμές μεταξύ της Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. ;Από γραφεία γενικού τουρισμούΑπό γραφεία γενικού τουρισμού και τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ)Από γραφεία γενικού τουρισμού και τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών (ΤΕΟΜ) που διαθέτουν άδεια διεθνούς οδικού μεταφορέαΑπό τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) ή τουριστικά γραφεία τα οποία συμβάλλονται με τον ΟΣΕ ως υπεργολάβοι 11. Τι ισχύει για την υπεργολαβία στις διεθνείς τακτικές γραμμές εντός της Ε.Ε., εκτελούμενων βάσει του κανονισμού 684/92/ΕΟΚ ;Δεν προβλέπεταιΕπιτρέπεται εφόσον ο υπεργολάβος έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί διεθνείς τακτικές γραμμές και περιλαμβάνεται σε αίτηση του μεταφορέαΕπιτρέπεται εφόσον ο υπεργολάβος είναι εγκατεστημένος στη χώρα προορισμούΕπιτρέπεται εφόσον για την υπεργολαβία δεν έχει αντίρρηση η χώρα εγκατάστασης του μεταφορέα 12. Ποια είναι η μέγιστη διάρκεια διεθνούς τακτικής γραμμής ;Πέντε έτηΤρία έτηΠέντε έτη στις ενδοκοινοτικές τακτικές γραμμές και τρία έτη σε γραμμές με προορισμούς εκτός της Ε.Ε.Όση επιθυμεί ο μεταφορέας 13. Ποιες μεταφορές ρυθμίζει η πολυμερής Συμφωνία INTERBUS ;Όλα τα είδη διεθνών μεταφορών μεταξύ χωρών της Ε.Ε. και των συμβαλλόμενων μερών της ΣυμφωνίαςΤις έκτακτες διεθνείς μεταφορές μεταξύ χωρών της Ε.Ε. και των συμβαλλόμενων μερών της ΣυμφωνίαςΤις έκτακτες διεθνείς μεταφορές μεταξύ χωρών της Ε.Ε.Όλα τα είδη διεθνών μεταφορών μεταξύ χωρών της Ε.Ε. 14. Επιτρέπεται βάσει του κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92 όπως ισχύει, η μίσθωση, από ελληνικό γραφείο γενικού τουρισμού, λεωφορείων ταξινομημένων στην Μ. Βρετανία για την πραγματοποίηση διεθνούς έκτακτης μεταφοράς επιβατών ;Επιτρέπεται, για αόριστο χρόνοΕπιτρέπεται μόνο για την πραγματοποίηση ενός δρομολογίουΔεν επιτρέπεταιΔεν επιτρέπεται γιατί η Μ. Βρετανία δεν είναι χώρα της Οικονομικής Νομισματικής Ένωσης (Ο.Ν.Ε.) 15. Η διεθνής μεταφορά για ίδιο λογαριασμό εντός της Ε.Ε., με τη χρήση λεωφορείου ιδιωτικής χρήσης, επιτρέπεται ;Ναι, εφόσον εγκριθεί από τα κράτη μέλη προορισμού και διέλευσηςΝαι, εφόσον εγκριθεί από το κράτος μέλος αναχώρησης (όπου δηλαδή είναι ταξινομημένο το λεωφορείο)Ναι, εφόσον εγκριθεί από τα κράτη μέλη αναχώρησης, προορισμού και διέλευσηςΌχι, δεν επιτρέπεται 16. Είναι επιτρεπτή η διενέργεια ενδομεταφορών σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. στο πλαίσιο διενέργειας διεθνούς τακτικής γραμμής ;Ναι, προσωρινάΝαι, μετά από έγκριση από το κράτος μέλος εγκατάστασης του μεταφορέαΜόνον εφόσον εγκριθεί από το κράτος μέλος όπου πρόκειται να λάβει χώρα η ενδομεταφοράΌχι, δεν επιτρέπεται 17. Επιτρέπεται η μετάβαση κενού ελληνικού τουριστικού λεωφορείου στην Ουκρανία και η επιστροφή του με επιβάτες στην Ελλάδα ;Μόνον εφόσον εγκρίνουν τη μεταφορά οι αρμόδιες αρχές της ΟυκρανίαςΝαι, με τη χρήση ειδικού εντύπου αδείας που παρέχεται από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & ΕπικοινωνιώνΝαι, υπό προϋποθέσεις, με τη χρήση κατάλληλα συμπληρωμένου φύλλου της Συμφωνίας INTERBUSΌχι, δεν επιτρέπεται 18. Επιτρέπεται η μετάβαση ελληνικού τουριστικού λεωφορείου στην Τουρκία και η επιστροφή του με επιβάτες στην Ελλάδα ;Μόνον εφόσον εγκρίνουν τη μεταφορά οι αρμόδιες αρχές της ΤουρκίαςΝαι, με τη χρήση ειδικού εντύπου αδείας που παρέχεται από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & ΕπικοινωνιώνΝαι, υπό προϋποθέσεις, με τη χρήση κατάλληλα συμπληρωμένου φύλλου της Συμφωνίας INTERBUSΌχι, δεν επιτρέπεται 19. Μία ΚΤΕΛ Α.Ε. μπορεί να αναλάβει την εξυπηρέτηση οργανωμένης εκδρομής φοιτητών στο εξωτερικό ;Ναι και να την εξυπηρετήσει με υπεραστικά λεωφορεία Δ.Χ.Ναι, εφόσον το νομικό πρόσωπο της ΚΤΕΛ Α.Ε. έχει ιδρύσει και γραφείο γενικού τουρισμού και την εξυπηρετεί με τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ.Ναι, ανεξάρτητα αν διαθέτει τουριστικό γραφείο και ακολούθως την αναθέτει σε Τ.Ε.Ο.Μ. που διαθέτει τουριστικά λεωφορεία, ως υπεργολαβίαΌχι σε καμία περίπτωση 20. Μπορεί ένα γραφείο γενικού τουρισμού να μεταφέρει Αμερικανούς υπηκόους που αφίχθησαν αεροπορικώς στην Αλβανία, οδικώς, από τα Τίρανα στα Ιωάννινα ;Μπορεί, με τη χρήση φύλλου της Συμφωνίας ASORΜπορεί, με τη χρήση φύλλου της Συμφωνίας INTERBUSΜπορεί με τη χρήση ειδικού εντύπου αδείας, για τη συγκεκριμένη μεταφορά, που παρέχεται από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & ΕπικοινωνιώνΜπορεί μόνο μετά από την έγγραφη συναίνεση του Αλβανικού Υπουργείου Μεταφορών 21. Ποιες διεθνείς λεωφορειακές γραμμές ορίζονται ως "ειδικές τακτικές γραμμές" στον κανονισμό (ΕΟΚ) 684/92, όπως ισχύει ;Οι τακτικές γραμμές κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιούνται πρόσθετες στάσεις κατόπιν της επιθυμίας των επιβατώνΟι έκτακτες γραμμές κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιούνται και στάσεις για την επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατώνΟι τακτικές γραμμές με τις οποίες μεταφέρονται ειδικές κατηγορίες επιβατών, αποκλειομένων άλλων επιβατώνΣτον κανονισμό (ΕΟΚ) 684/92 δεν ορίζονται υπηρεσίες ως "ειδικές τακτικές γραμμές" 22. Τι απαιτείται για τη διέλευση της Ελβετίας στο πλαίσιο οδικής εκδρομής με προορισμό τη Γερμανία ;Η επίδειξη ορθά συμπληρωμένου φύλλου εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. (του κανονισμού 2121/98) καθώς η Ελβετία έχει συνάψει ειδική Συμφωνία με την Ε.Ε.Η συμπλήρωση φύλλου της Συμφωνίας ASOR καθώς η Ελβετία είναι μέλος της Συμφωνίας ASORΗ συμπλήρωση φύλλου της Συμφωνίας INTERBUS καθώς η Ελβετία είναι μέλος της Συμφωνίας INTERBUSΗ έγγραφη συναίνεση του αρμόδιου για τις μεταφορές Υπουργείου της Ελβετίας 23. Για την εξυπηρέτηση από Έλληνα μεταφορέα διεθνούς τακτικής γραμμής μεταξύ της Αθήνας και Βιέννης (Αυστρία) απαιτείται …η έγκριση μόνο από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιώνη έγκριση από τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας και της Αυστρίαςη έγκριση από τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Αυστρίαςη έγκριση από τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Αυστρίας καθώς και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 24. Ένας Έλληνας μεταφορέας επιθυμεί να αυξήσει τον αριθμό των εβδομαδιαίων δρομολογίων της γραμμής Αθήνα - Μόναχο που εξυπηρετεί από ένα σε δύο. Τι απαιτείται για το σκοπό αυτό ;Η έγκριση μόνο από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & ΕπικοινωνιώνΗ έγκριση από τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας και της ΓερμανίαςΗ έγκριση από τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Αυστρίας και της ΓερμανίαςΗ υποβολή νέας αίτησης για άδεια τακτικής γραμμής με ακύρωση της υπάρχουσας άδειας 25. Ένας Έλληνας μεταφορέας επιθυμεί να εξυπηρετήσει προσωρινά ενδομεταφορές με αφετηρία το Παρίσι με τη χρήση εννεαθέσιου οχήματος (8 θέσεις επιβατών συν τη θέση του οδηγού). Έχει αυτό το δικαίωμα;Ναι, βάσει του κανονισμού (ΕΚ) 12/98Όχι, γιατί το εννεαθέσιο όχημα δεν λογίζεται ως λεωφορείοΜόνον εφόσον συναινέσει το Γαλλικό Υπουργείο ΜεταφορώνΜόνον εφόσον συναινέσουν τα αρμόδια για τις μεταφορές Υπουργεία της Ελλάδας και της Γαλλίας 26. Για τη χορήγηση βιβλίων φύλλων πορείας εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. ή των Συμφωνιών ASOR & INTERBUS, σε ποια υπηρεσία υποβάλλει αίτηση ο μεταφορέας ;Στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας ΝομαρχίαςΣτη Γενική Διεύθυνση της οικείας ΠεριφέρειαςΣτο Υπουργείο Μεταφορών & ΕπικοινωνιώνΣτο Τελωνείο εξόδου του λεωφορείου από τη χώρα 27. Στην έκτακτη μεταφορά μεταξύ Ελλάδας και Ρωσικής Ομοσπονδίας ποιες διατάξεις εφαρμόζονται ;Της πολυμερούς Συμφωνίας ASORΤης πολυμερούς Συμφωνίας INTERBUSΤου κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92της διμερούς (Ελλάδας - Ρωσίας) Συμφωνίας Οδικών Μεταφορών 28. Στην έκτακτη μεταφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ποιες διατάξεις εφαρμόζονται ;Της πολυμερούς Συμφωνίας ASORΤης πολυμερούς Συμφωνίας INTERBUSΤου κανονισμού (ΕΟΚ) 684/92της διμερούς Συμφωνίας Οδικών Μεταφορών 29. Ως τι είδους μεταφορά επιβατών χαρακτηρίζεται η μετάβαση λεωφορείου με επιβάτες από την Ελλάδα στην Κροατία και η επιστροφή του λεωφορείου κενού στην Ελλάδα ;Έκτακτη μεταφοραΕιδική τακτική γραμμήΠαλλινδρομική υπηρεσία μεταφοράς (σαϊτα)Μεταφορά για ίδιο λογαριασμό 30. Ποιες είναι οι ελληνικές αρμόδιες αρχές ελέγχου για τη νομιμότητα των διεθνών μεταφορών ;Οι τελωνειακές αρχέςΟι αστυνομικές αρχές και τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου των ΝομαρχιώνΤα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου των κατά τόπους ΝομαρχιώνΟι τελωνειακές και αστυνομικές αρχές και τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου των κατά τόπους Νομαρχιών 31. Στην περίπτωση επιβολής διοικητικού προστίμου σε λεωφορείο από Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου Νομαρχίας, ο επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης του λεωφορείου έχει δικαίωμα προσφυγής ...στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών με κατάθεση ιεραρχικής προσφυγήςστον οικείο Νομάρχη με κατάθεση αίτησης θεραπείαςστο Διοικητικό Πρωτοδικείο το οποίο μπορεί να αναστείλει την καταβολή του προστίμουστο Διοικητικό Πρωτοδικείο χωρίς να αναστέλλεται η καταβολή του προστίμου 32. Είναι δυνατή, με πρωτοβουλία του μεταφορέα, η διακοπή εκμετάλλευσης διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής εντός της Ε.Ε., πριν από την ημερομηνία λήξης της σχετικής άδειας ;Ναι, εφόσον ο μεταφορέας ειδοποιήσει, αιτιολογημένα την εκδίδουσα αρχή, τρεις κατά κανόνα μήνες νωρίτερα από την επιθυμητή ημέρα διακοπής της εκμετάλλευσηςΌχι, η διακοπή εκμετάλλευσης γίνεται μόνο με απόφαση της εκδίδουσας αρχήςΝαι, η διακοπή της εκμετάλλευσης μπορεί να γίνει την ημέρα που επιθυμεί ο μεταφορέας χωρίς συνέπειεςΝαι, εφόσον ο μεταφορέας υποβάλλει σχετική αίτηση στις χώρες εγκατάστασης, προορισμού και διέλευσης 33. Για την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής λεωφορειακής γραμμής μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας από ελληνική μεταφορική εταιρεία, η Π.Γ.Δ.Μ. …ενημερώνεται απλώς από το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιώνεκδίδει άδεια διέλευσης, χωρίς επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών εντός του εδάφους στο όνομα της ελληνικής μεταφορικής εταιρείαςελέγχει την ύπαρξη επί του οχήματος ορθά συμπληρωμένου φύλλου ελέγχου της συμφωνίας INTERBUSελέγχει την ύπαρξη επί του οχήματος ορθά συμπληρωμένου φύλλου ελέγχου της συμφωνίας ASOR 34. Η ποινή της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας σε ελληνικό τουριστικό λεωφορείο για τη διαπίστωση παράβασης των διατάξεων του π.δ. 160/96, κατά τη διενέργεια διεθνούς μεταφοράς, επιβάλλεται …με απόφαση του Προϊσταμένου της τελωνειακής αρχής όπου διαπιστώθηκε η παράβασημε απόφαση του προϊσταμένου της αστυνομικής αρχής του νομού όπου διαπιστώθηκε η παράβασημε απόφαση του μικτού κλιμακίου ελέγχουμε απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από πρόταση του προϊσταμένου της τελωνειακής αρχής όπου διαπιστώθηκε η παράβαση 35. Ποιες μεταφορές καλούνται στο κοινοτικό δίκαιο και ως "ενδομεταφορές (καμποτάζ)";Οι έκτακτες μεταφορές μεταξύ χώρας της Ε.Ε. και τρίτης (μη κοινοτικής) χώραςΟι έκτακτες μεταφορές εντός του κοινοτικού χώρου (μεταξύ χωρών της Ε.Ε.)Οι διεθνείς ειδικές τακτικές γραμμές εντός του κοινοτικού χώρουΟι εσωτερικές μεταφορές σε χώρα της Ε.Ε. από μεταφορέα μη εγκατεστημένο σε αυτή τη χώρα 36. Οι ενδομεταφορές στο έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας από μεταφορέα εγκατεστημένο στην Ελλάδα …επιτρέπονται για περιορισμένο χρόνο βάσει του κανονισμού (ΕΟΚ) 12/98απαγορεύονται βάσει της διμερούς Συμφωνίας Οδικών Μεταφορώνεπιτρέπονται με τους όρους που περιγράφονται στη διμερή Συμφωνία Οδικών Μεταφορώνδεν ρυθμίζονται καθώς η Ελλάδα και η Ρωσική Ομοσπονδία δεν έχουν συνάψει διμερή Συμφωνία 37. Ποιοι δικαιούνται να εξυπηρετήσουν διεθνείς έκτακτες μεταφορές επιβατών ;Τα τουριστικά γραφεία γενικά και οι Τ.Ε.Ο.Μ.Τα τουριστικά γραφεία και ο Ο.Σ.Ε.Τα τουριστικά γραφεία και τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ που μετατράπησαν σε Α.Ε.Τα γραφεία γενικού τουρισμού μόνο 38. Για τη συμπληρωματική δρομολόγηση λεωφορείων σε τακτικές γραμμές εντός της Ε.Ε., που εξυπηρετεί Έλληνας μεταφορεάς, είναι δυνατή η χρησιμοποίηση μισθωνένων οχημάτων ;Ναι εφόσον επί των πρόσθετων λεωφορείων υπάρχουν τα απαραίτητα έγγραφα της γραμμής και η σύμβαση μίσθωσης του λεωφορείουΌχι, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο λεωφορεία ιδιοκτησίας του μεταφορέαΝαι, εφόσον αυτός που διαθέτει το όχημα έχει το δικαίωμα εξυπηρέτησης διεθνών μεταφορώνΝαι, εφόσον τα συμπληρωματικά οχήματα είναι κατηγορίας Μ3 39. Είναι δυνατή η έκδοση άδειας τακτικής γραμμής σε κοινοπραξία επιχειρήσεων;Ναι και επί της άδειας αναφέρονται τα ονόματα όλων των επιχειρήσεων - μελών της κοινοπραξίαςΝαι αλλά η άδεια αναφέρει μόνο τη διαχειρίστρια επιχείρησηΜόνον εφόσον η κοινοπραξία αφορά επιχειρήσεις από διαφορετικές χώρες μέλη της Ε.Ε.Όχι, η άδεια είναι δυνατόν να εκδοθεί μόνο για ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο 40. Στην περίπτωση που επί λεωφορείου που διενεργεί διεθνή μεταφορά επιβαίνουν άτομα χωρίς νόμιμα ταξιδιωτικά έγγραφα και αποδειχθεί συνυπαιτιότητα του επιχειρηματία, τότε …ο μεταφορέας υπόκειται σε διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμο) που επιβάλλουν οι συνοριακές αστυνομικές αρχέςπέραν των άλλων κυρώσεων εφόσον καταδικαστεί ο μεταφορέας, τότε ανακαλείται η άδεια οδικού μεταφορέαυπάρχει αποκλειστική ευθύνη του οδηγούδεν ευθύνεται ούτε ο μεταφορέας ούτε ο οδηγός του λεωφορείου 41. Ποια είναι, βάσει της εθνικής νομοθεσίας, η χρονική περίοδος ισχύος των βιβλίων φύλλων πορείας εκτάκτων διαδρομών Ε.Ε. που χορηγούνται σε Έλληνες μεταφορείς διεθνών μεταφορών ;δύο έτητρία έτηπέντε έτηδεν έχει οριστεί διάρκεια ισχύος των βιβλίων αυτών 42. Στο φύλλο πορείας της Συμφωνίας INTERBUS, ο κατάλογος επιβατών θα πρέπει να συμπληρώνεται …πριν την αναχώρηση του λεωφορείου για την πραγματοποίηση διεθνούς μεταφοράς επιβατώνπριν τη διέλευση του λεωφορείου από τα σύνορα της Ελλάδαςπριν την άφιξη του λεωφορείου στη χώρα προορισμού που είναι μέλος της Συμφωνίας INTERBUSκάθε φορά που σε ενδιάμεση καθ' οδόν στάση του λεωφορείου επιβιβάζεται κάποιο νέο άτομο 43. Εφόσον ένα ελληνικό λεωφορείο χρησιμοποιείται σε διεθνή τακτική λεωφορειακή γραμμή μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας βάσει της διμερούς Συμφωνίας οδικών μεταφορών ...υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας και στην Τουρκίαδεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας στην Τουρκίαυπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας και στην Τουρκία εφόσον πραγματοποιεί τουλάχιστον ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιοη επιβολή τελών κυκλοφορίας είναι θέμα που ρυθμίζεται από την εσωτερική νομοθεσία της Τουρκίας 44. Εφόσον ένα ελληνικό λεωφορείο χρησιμοποιείται σε διεθνή τακτική λεωφορειακή γραμμή βάσει της διμερούς Συμφωνίας οδικών μεταφορών Ελλάδας - Τουρκίας, επιβαρύνεται με τέλη χρήσης οδικών υποδομών (όπως π.χ. διόδια) ;ΝαιΌχιΌχι για τη χρήση των οδικών υποδομών παρά μόνο για τη χρήση γεφυρών και σηράγγωνΕίναι θέμα της εσωτερικής νομοθεσίας της Τουρκίας 45. Επιτρέπεται μια έκτακτη διεθνής μεταφορά μεταξύ Αθήνας και Ρώμης να αναχωρεί τρεις φορές την εβδομάδα την ίδια ώρα κάθε φορά ;Επιτρέπεται γιατί δεν επηρεάζεται ο χαρακτήρας της ως έκτακτης μεταφοράς από το γεγονός ότι διενεργείται με κάποια συχνότηταΌχι, γιατί πλέον η μεταφορά θεωρείται ως τακτική γραμμή και υπόκειται σε καθεστώς αδειοδότησηςΌχι, γιατί η μεταφορά θεωρείται ως παλλινδρομική υπηρεσία (σαϊτα) και υπόκειται σε καθεστώς έγκρισηςΕπιρτέπεται μόνον εφόσον δεν ακολουθείται η ίδια διαδρομή μεταξύ Αθήνας - Ρώμης 46. Τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα στην Ελλάδα κατά τον έλεγχο σε λεωφορείο που εξυπηρετεί διεθνή ενδοκοινοτική τακτική γραμμή, έχουν δικαίωμα να ελέγχουν την ύπαρξη …φύλλου έκτακτης διαδρομής Ε.Ε. και κοινοτικής άδειας του μεταφορέακοινοτικής άδειας του μεταφορέα και εισιτηρίων για τους επιβάτεςάδειας τακτικής γραμμής, κοινοτικής άδειας του μεταφορέα και εισιτηρίων για τους επιβάτεςάδειας τακτικής γραμμής και βεβαίωσης μεταφοράς για ίδιο λογαριασμό 47. Σε ελληνικό λεωφορείο που κατά το συνοριακό έλεγχο διαπιστώθηκε παράβαση των διατάξεων του π.δ. 160/96, τι κυρώσεις επιβάλλονται ;ΠρόστιμοΠρόστιμο και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματοςΠρόστιμο ή απαγόρευση εξόδου του λεωφορείου από τη χώρα από τη χώραΠρόστιμο ή/και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα ή/και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας 48. Τα φύλλα ελέγχου εκτάκτων μεταφορών της Συμφωνίας INTERBUS μπορούν να μεταβιβαστούν;ΝαιΌχιΜπορούν να μεταβιβαστούν μεταξύ γραφείων γενικού τουρισμούΜπορούν να μεταβιβαστούν από γραφείο γενικού τουρισμού σε Τ.Ε.Ο.Μ. 49. Τα φύλλα ελέγχου των εκτάκτων μεταφορών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να φυλάσσονται στην έδρα της επιχείρησης;Όχι, δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωσηΝαι, για ένα χρόνοΌχι, θα πρέπει απλώς να υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.Ναι, για πέντε χρόνια 50. Ποια είναι η διαφορά των τακτικών και των ειδικών τακτικών γραμμών;Οι πρώτες διενεργούνται μόνο από τον Ο.Σ.Ε. (Υπηρεσία Αυτοκινήτων) και οι δεύτερες από τα γραφεία γενικού τουρισμούΟι πρώτες απευθύνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών ενώ οι δεύτερες δυνητικά σε όλους τους επιβάτεςΔιακρίνονται ανάλογα με τον προορισμό σε χώρα εκτός ή εντός της Ε.Ε.Δεν υπάρχει διαφορά απλώς ο ορισμός των ειδικών τακτικών γραμμών υπάρχει στον κανονισμό 684/92/ΕΟΚ όπως ισχύει και ο ορισμός των τακτικών γραμμών υπάρχει στη Συμφωνία INTERBUS 51. Επιτρέπεται ελληνικό τουριστικό λεωφορείο να μεταβεί στη Ρώμη για να παραλάβει ομάδα Ελλήνων φοιτητών που αφίχθησαν αεροπορικώς στη Ρώμη για να εξυπηρετήσει τοπικές μεταφορές επί μία εβδομάδα;Όχι, σε καμία περίπτωσηΜόνο εφόσον συναινέσει το αρμόδιο για τις μεταφορές Ιταλικό ΥπουργείοΝαι, εφόσον διαθέτει κοινοτική άδεια και φύλλο ελέγχου του κανονισμού 2121/98/ΕΚΜόνο κατόπιν άδειας του ελληνικού Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών 52. Η πραγματοποίηση έκτακτης μεταφοράς, από τουρκικό λεωφορείο, με προορισμό στην Ελλάδα ρυθμίζεται από …τη Συμφωνία Οδικών Μεταφορών Ελλάδας - Τουρκίαςτη Συμφωνία INTERBUSτη Συμφωνία ASORτον κοινοτικό κανονισμό 684/92/ΕΟΚ, όπως ισχύει 53. Για ποιον από τους παρακάτω λόγους είναι δυνατόν να μη γίνει δεκτή αίτηση μεταφορέα για την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής γραμμής, σύμφωνα με τον κανονισμό 684/92/ΕΟΚ;Αν τη γραμμή της εξυπηρετεί ένας άλλος μεταφορέαςΑν ο αιτών διέπραξε κατά το παρελθόν σοβαρές παραβάσεις των κοινοτικών κανόνων για την οδική ασφάλειαΑν ο αιτών δε διαθέτει ελάχιστο στόλο δέκα λεωφορείωνΑν η χώρα προορισμού δε συνορεύει με τη χώρα όπου είναι εγκατεστημένος ο μεταφορέας 54. Στην περίπτωση που Έλληνας και Ιταλός μεταφορέας εκμεταλλεύονται την ίδια γραμμή, είναι δυνατόν να διεφέρουν τα κόμιστρα που εισπράττουν;Ναι, τα κόμιστρα καθορίζονται ελεύθερα από τους μεταφορείςΌχι, τα κόμιστρα θα πρέπει να συμπίπτουνΤα ακόμιστρα μπορούν να διαφέρουν το πολύ κατά 10 %Μπορούν να διαφέρουν τα ολόκληρα αλλά όχι τα μειωμένα εισιτήρια 55. Τι ισχύει για τα λεωφορεία που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές επιβατών για ίδιο λογαριασμό;Μπορεί να είναι μισθωμένα αρκεί να είναι ταξινομημένα στη χώρα εγκατάστασης της επιχείρησηςΘα πρέπει να είναι ιδιοκτησία της επιχείρησηςΜπορεί να είναι μισθωμένα αρκεί να είναι ταξινομημένα σε χώρα της Ε.Ε.Το θέμα δε ρυθμίζεται καθώς δεν επιτρέπονται οι διεθνείς μεταφορές επιβατών για ίδιο λογαριασμό 56. Είναι δυνατή η αύξηση των κομίστρων διεθνούς τακτικής γραμμής που εισπράττει Έλληνας μεταφορέας διαρκούσης της ισχύος της σχετικής άδειας;Ναι, εφόσον ο μεταφορέας ενημερώσει το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και η ισχύς των νέων κομίστρων εφαρμόζεται ένα μήνα μετά την σχετική ενημέρωσηΝαι, εφόσον ο μεταφορέας υποβάλλει στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σχετική αίτηση και η αύξηση των κομίστρων εγκριθεί από το Γενικό Γραμματέα του ΥπουργείουΝαι, τα κόμιστρα καθορίζονται ελεύθερα από τους μεταφορείς χωρίς την ανάγκη ενημέρωσης του Υπουργείου Μεταφορών και ΕπικοινωνιώνΌχι, η αναπροσαρμογή των κομίστρων μπορεί να γίνει μόνο μετά από τη λήξη ισχύος της άδειας (με την ευκαιρία της αίτησης ανανέωσης της) 57. Μπορεί μεταφορέας που έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση διεθνούς τακτικής γραμμής να εξυπηρετεί λιγότερα από τα προγραμματισμένα δρομολόγια;Ναι, εφόσον δεν υπάρχει επιβατικό κοινό που ενδιαφέρεται να ταξιδέψειΜόνον εφόσον συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίαςΝαι, αρκεί να πραγματοποιεί τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εβδομάδαΝαι, εφόσον η πληρότητα του λεωφορείου, βάσει των εκδοθέντων εισιτηρίων, είναι κάτω από 40 % 58. Ποια είναι η διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας INTERBUS;Πέντε χρόνια μετά την παρέλευση των οποίων θα εκδοθεί νέα ΣυμφωνίαΠέντε χρόνια η οποία παρατείνεται αυτομάτωςΑόριστη (δεν ορίζεται στο κείμενο της Συμφωνίας)Μέχρι τη λήξη ισχύος της Συμφωνίας ASOR 59. Εντός ποιου χρονικού διαστήματος υποχρεούται να τοποθετηθεί η Ιταλία επί, απεσταλμένου από το Υπ.Μ.Ε., αιτήματος Έλληνα μεταφορέα για τακτική γραμμή μεταξύ Ελλάδας - Ιταλίας;Εντός διμήνου από τη λήψη του αιτήματος αλλιώς θεωρείται ότι έχει συμφωνήσειΕντός μηνός από τη λήψη του αιτήματος αλλιώς θεωρείται ότι έχει συμφωνήσειΕντός εξαμήνου από τη λήψη του αιτήματος αλλιώς θεωρείται ότι έχει συμφωνήσειΔεν ορίζεται συγκεκριμένος χρόνος για την επεξεργασία του αιτήματος 60. Ποια διαδικασία εφαρμόζεται για την ανανέωση της άδειας ενδοκοινοτικής τακτικής γραμμής, που εξυπηρετεί Έλληνας μεταφορέας;Η ανανέωση γίνεται κατόπιν αίτησης του μεταφορέα και εγκρίνεται μόνο από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσίαΗ διαδικασία είναι ανάλογη με αυτή για την αρχική έκδοση της άδειαςΗ ανανέωση γίνεται κατόπιν αίτησης του μεταφορέα και εγκρίνεται μόνο από τη χώρα προορισμού της τακτικής γραμμής, σύμφωνα με την εθνική της νομοθεσίαΗ ανανέωση γίνεται μόνον εφόσον έχει προηγηθεί σχετική διακήρυξη - πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών Time is Up! ← ΠΕΕ Επιβ. Διεθνείς – ενότητα Δ. Στοιχεία Φορολογικού Δικαίου → ΠΕΕ Επιβατικές Διεθνείς – ενότητα Ζ. Τεχνικά. Πρότυπα και Εκμετάλλευση Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησηςΗ ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *Σχόλιο Όνομα * Email * Ιστότοπος Αποθήκευσε το όνομά μου, email, και τον ιστότοπο μου σε αυτόν τον πλοηγό για την επόμενη φορά που θα σχολιάσω.