ADR Βυτία – ενότητα 2. Ειδικές προδιαγραφές Συντάκτης άρθρου Από τον/την admin Ημ. δημοσίευσης 11 Μαρτίου, 2020 Καλώς ήλθατε στο τεστ ADR Βυτία ενότητα 2 1. Σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR ένα βυτιοφόρο όχημα μικτού βάρους άνω των 16t πρέπει να είναι εξοπλισμένο με:Α.Σύστημα πέδησης ABS, περιοριστή ταχύτητας και επιβραδυντή.Β.Σύστημα αντιολίσθησης για να μην γλιστρά στον πάγο.Γ.Σύστημα επιβράδυνσης που λειτουργεί με το χειρόφρενο. 2. Τι είναι η γείωση;Α.Ηλεκτρική σύνδεση που εμποδίζει τη δημιουργία σπινθήρων λόγω διαφοράς ηλεκτρικού δυναμικού μεταξύ του βυτιοφόρου οχήματος και της εγκατάστασης.Β.Ηλεκτρική σύνδεση της δεξαμενής με τους συσσωρευτές.Γ.Σύνδεση που εξαλείφει πιθανά ηλεκτρομαγνητικά ρεύματα. 3. Ποια είναι τα καθήκοντα του οδηγού κατά τη φόρτωση ενός βυτιοφόρου οχήματος.Α.Να ελέγξει το μέγιστο ή ελάχιστο βαθμό πλήρωσης και πριν τη φόρτωση να ελέγχει εάν η δεξαμενή είναι καθαρή.Β.Να προσδιορίσει την πυκνότητα της ύλης.Γ.Να καθορίσει ποια είναι η μέγιστη κλίση που μπορεί να πάρει το βυτίο. 4. Ποια ηλεκτρικά κυκλώματα αποσυνδέει ο γενικός διακόπτης των συσσωρευτών;Α.Αποσυνδέει όλα τα ηλεκτρικά κυκλώματα πλην του ταχογράφου.Β.Αποσυνδέει μόνο τα ηλεκτρικά κυκλώματα του φωτισμού.Γ.Αποσυνδέει μόνο τα ηλεκτρικά κυκλώματα λειτουργίας του κινητήρα. 5. Ποιες είναι οι ελάχιστες προφυλάξεις που πρέπει να λάβει ο οδηγός κατά την εκφόρτωση;Α.Να σβήσει τον κινητήρα, εκτός εάν η λειτουργία του είναι απαραίτητη για την κίνηση αντλίας ή συμπιεστή: - να τοποθετήσει τους τάκους στους τροχούς αφού προηγουμένως έχει ενεργοποιήσει το χειρόφρενο, - να φορέσει τον προσωπικό εξοπλισμό προστασίας, - να συνδέσει το καλώδιο γείωσης.Β.Να ενεργοποιήσει τον γενικό διακόπτη των συσσωρευτών ώστε να εκκενωθούν στη γη τα ηλεκτροστατικά φορτία.Γ.Κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης να μην εγκαταλείψει το όχημα παρά μόνο εάν του το ζητήσει ο παραλήπτης. 6. Με ποια σειρά πρέπει ο οδηγός ενός ημιρυμουλκούμενου βυτίου τριών (3) διαμερισμάτων, να το εκφορτώσει σε τρία (3) διαφορετικά μέρη;Α.Να εκκενώσει πρώτα το μεσαίο διαμέρισμα,κατόπιν το πίσω και τελευταίο το πρώτοΒ.Να εκκενώσει πρώτα το πρώτο κατόπιν το τρίτο διαμέρισμα και στη συνέχεια το μεσαίο.Γ.Να εκκενώσει τελευταίο το μεσαίο διαμέρισμα. 7. Κατά την υπό πίεση εκκένωση από κάτω, μιας δεξαμενής ο οδηγός πρέπει να λάβει τουλάχιστον τα κάτωθι μέτρα:Α.Να συνδέσει το σωλήνα παροχής πίεσης με την αντίστοιχη βαλβίδα αερίου φάσης που βρίσκεται στο άνω μέρος της δεξαμενής. - Να συνδέσει τον σωλήνα εκφόρτωσης με την αντίστοιχη βαλβίδα εκκένωσης (στο κάτω μέρος). - Να ελέγξει τα μανόμετρα της γραμμής και της δεξαμενής ή επί του συμπιεστού ώστε να μην υπερβεί τα μέγιστα όρια λειτουργίας.Β.Να ανοίξει την ανθρωποθυρίδα και να βάλει μέσα το σωλήνα αναρρόφησης.Γ.Να συνδέσει το σωλήνα εισαγωγής πίεσης στην κάτω βαλβίδα εκφόρτωσης. 8. Ποια είναι τα κυριότερα αίτια που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα;Α.Οι κινήσεις του υγρού στο εσωτερικό της δεξαμενής.Β.Ο τύπος του εξοπλισμού για την εκκένωση του βυτίου.Γ.Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα αίτια. 9. Για να μειωθεί η ένταση των δυνάμεων που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα είναι αναγκαίο:Α.Ο οδηγός να ελαττώνει την ταχύτητα στις στροφές, ανάλογα με αυτές - Να μην επιβραδύνει απότομα. - Να αποφεύγει τους απότομους ελιγμούς. - Να επιβραδύνει πριν την είσοδο στη στροφή και όχι μέσα στη στροφή.Β.Να επιβραδύνει εντός της στροφής.Γ.Να επιταχύνει εντός της στροφής. 10. Πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο οδηγός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη μεταφορά επικίνδυνων υλών;Α.Να μην καπνίζει ούτε εντός της καμπίνας, να χρησιμοποιεί φακούς αντιεκρηκτικού τύπου και να ελέγχει για τυχόν διαρροές υλικού.Β.Μπορεί να καπνίζει οπουδήποτε εκτός αν βρίσκεται πολύ κοντά στο στόμιο φόρ-τωσης ή εκφόρτωσης.Γ.Στην περίπτωση μικρών διαρροών να φροντίσει να φτάσει στον προορισμό το συντομότερο. 11. Αν υπάρξει διαρροή στο βυτιοφόρο όχημα ποιες ενέργειες πρέπει να κάνει ο οδηγός;Α.Να προσπαθήσει να περιορίσει τη διαρροή, εάν είναι δυνατόν χωρίς να υπάρξει κίνδυνος γι’ αυτόν, να αποτρέψει την εισροή του υλικού στο δίκτυο αποχέτευσης.Β.Να ελέγξει τη θερμοκρασία του υλικού.Γ.Να ρίξει νερό ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος λόγω της αραίωσης. 12. Ποιο από τα παρακάτω είναι ένα βυτιοφόρο όχημα;Α.Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη ή κόκκους.Β.Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη ή κόκκους σε μεγάλες συσκευασίες.Γ.Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη σε κόλα 13. Ένα όχημα συστοιχίας δοχείων (battery vehicle)είναι:Α.Ένα σύνολο δοχείων στερεωμένο με τρόπο σταθερό στη μεταφορική μονάδα, ενωμένα μεταξύ τους με ένα κεντρικό σωλήνα.Β.Ένα σύνολο αποσπώμενων δεξαμενών.Γ.Ένα σύνολο μικρών δοχείων για μεταφορά χύδην στερεωμένα σταθερά επάνω σε μια κατασκευή. 14. Παρατηρώντας τις πληροφορίες που αναγράφονται επάνω στην πινακίδα μιας δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε κατάσταση να καταλάβει:Α.Ποιες είναι επακριβώς οι ύλες που μπορούν να φορτωθούν σε εκείνη τη δεξαμενή.Β.Εάν είναι δυνατόν να φορτωθούν ύλες σε θερμοκρασίες υψηλότερες από 50˚C (για παράδειγμα στους 80˚C).Γ.Εάν τα διαμερίσματα που έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 7500 λίτρων έχουν διαχωριστικά με ανοίγματα. 15. Παρατηρώντας τις πληροφορίες που περιέχονται στην πινακίδα ενός εμπορευματοκιβωτίου-δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε θέση να καταλάβει:Α.Από την παρουσία της συντομογραφίας ΙΜΟ, ότι το εμπορευματοκιβώτιο είναι εγκεκριμένο για τη θαλάσσια μεταφορά.Β.Ποιες είναι επακριβώς οι ύλες που μπορούν να φορτωθούν σε αυτή τη συγκεκριμένη δεξαμενή.Γ.Ότι τα διαμερίσματα που έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 7500 λίτρων πρέπει να τηρούν τον ελάχιστο βαθμό πλήρωσης. 16. Ποια είναι η κυριότερη αιτία αστάθειας των βυτίων;Α.Η αλλαγή κατεύθυνσης (στροφές).Β.Η ευθύγραμμη πορεία με σταθερή ταχύτητα.Γ.Ο τύπος του εξοπλισμού λειτουργίας που υπάρχει. 17. Ποια είναι η κυριότερη αιτία της κίνησης του υγρού κατά την κίνηση ενός βυτιοφόρου οχήματος;Α.Τα απότομα φρεναρίσματα.Β.Η πορεία με σταθερή ταχύτητα.Γ.Η θέση των βαλβίδων εκφόρτωσης. 18. Σε ποια περίπτωση τα βυτιοφόρα οχήματα υποφέρουν σε μεγαλύτερες δυνάμεις, χτυπήματα και εκτροπές που οφείλονται στη μετακίνηση του υγρού;Α.Όταν είναι φορτωμένα στο 95% της συνολικής χωρητικότητας.Β.Όταν είναι φορτωμένα στο 5-10% της συνολικής χωρητικότητας.Γ.Όταν είναι φορτωμένα στο 50% της συνολικής χωρητικότητας. 19. Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής;Α.Κατά τη στροφή προς τα δεξιά με σταθερή ταχύτητα, μετακινούνται στην εμπρός δεξιά πλευρά.Β.Κατά το φρενάρισμα σε ευθύγραμμη πορεία, μετακινούνται εμπρός.Γ.Κατά το φρενάρισμα σε ευθύγραμμη πορεία, μετακινούνται προς τα πίσω. 20. Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής, κατά το φρενάρισμα σε στροφή;Α.Μετακινούνται εμπρός και πλάγια.Β.Μετακινούνται μόνο εμπρός.Γ.Κατά το φρενάρισμα στην αριστερή στροφή, μετακινούνται αριστερά. 21. Ποια είναι η διατομή της δεξαμενής που κάνει ασταθέστερο το βυτιοφόρο όχημα κατά την κυκλοφορία;Α.Η κυκλική γιατί το κέντρο βάρους είναι πιο ψηλά.Β.Η ελλειπτική.Γ.Η πολυκεντρική. 22. Για να μειωθούν οι δυνάμεις που προκαλούν την αστάθεια των βυτιοφόρων οχημάτων πρέπει:Α.Να φρενάρεις σε όλο το μήκος της στροφής.Β.Να μη φρενάρεις απότομα και να αποφεύγεις απότομους ελιγμούς.Γ.Να πραγματοποιείς προσπεράσεις και να επαναφέρεις το όχημα αποφασιστικά. 23. Ποιος τύπος δεξαμενής είναι πιο ασφαλής σε σχέση με τον κίνδυνο ανατροπής σε στροφή;Α.Η κυλινδρική δεξαμενή.Β.Το εμπορευματοκιβώτιο-δεξαμενή.Γ. Η ελλιπής ή πολυκεντρική δεξαμενή. 24. Ποια συμπεριφορά πρέπει να έχει ο οδηγός κατά τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με δεξαμενή;Α.Σε περίπτωση μικρών διαρροών να συνεχίσει μέχρι το τέλος του το ταξίδι.Β.Να καπνίζει (έξω από την καμπίνα) κοντά στο όχημα.Γ.Να μην καπνίζει ποτέ στην καμπίνα οδήγησης του οχήματος ή κοντά σε αυτή. 25. Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός από τα γενικότερα μέτρα, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;Α.Να αποφύγει, τοποθετώντας άμμο ή χώμα, την απορροή του προϊόντος προς το κινούμενο νερό.Β.Εάν η διαρροή είναι σε ημιρυμουλκούμενο, να αποζεύξει τον ελκυστήρα και να πάει να ζητήσει βοήθεια.Γ.Να ψύξει τη δεξαμενή με νερό. 26. Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός των γενικότερων μέτρων, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;Α.Να αποτρέψει το στράγγισμα της ύλης σε φρεάτια, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μέσα.Β.Να παρατηρεί να μην αυξηθεί η πίεση στη δεξαμενή.Γ.Να ελέγχει τη θερμοκρασία του προϊόντος. 27. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:Α.Διακόπτη για τις μπαταρίες εσωτερικά και εξωτερικά του θαλάμου οδήγησης.Β.Μπαταρίες από νικέλιο-κάδμιο αντιεκρηκτικού τύπου.Γ.Εσωτερικό διακόπτη για τις μπαταρίες με θέση λειτουργίας χειροκίνητη. 28. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο:Α.Με εξάτμιση (σωλήνα εξαγωγής των καυσαερίων του κινητήρα) με κατεύθυνση τέτοια που να αποκλείει κάθε κίνδυνο για τη φόρτωση.Β.Με ένα διακόπτη μπαταρίας με τριπλή εντολή (θέση λειτουργίας) (2 εξωτερικούς + 1 εσωτερικό).Γ.Με ένα δεύτερο δοχείο καυσίμων τοποθετημένο στο πίσω μέρος της καμπίνας. 29. Τι λειτουργία έχει ο διακόπτης μπαταρίας, όταν τεθεί σε λειτουργία;Α.Διακόπτει το ρεύμα που προέρχεται από τη μπαταρία, εκτός εκείνου που τροφοδοτεί τον ταχογράφο.Β.Διακόπτει τα κυκλώματα μόνο όταν ο κινητήρας είναι αναμμένος.Γ.Διακόπτει μόνο τα κυκλώματα μεταξύ του τράκτορα και του ρυμουλκούμενου. 30. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:Α.Μπαταρίες λιθίου.Β.Ένα δεύτερο δοχείο καυσίμου τοποθετημένο στο πίσω μέρος της καμπίνας.Γ.Ηλεκτρολογική εγκατάσταση με καλώδια τοποθετημένα σε θήκες ή κατάλληλους αγωγούς. 31. Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένο με:A.Διακόπτη μπαταρίας με διπλό έλεγχο (εντός και εκτός της καμπίνας).Β.Μπαταρίες από νικέλιο-κάδμιο αντιεκρηκτικού τύπου.Γ.Διακόπτη μπαταριών με ένα μόνο έλεγχο χειροκίνητο εσωτερικό. 32. Τα ηλεκτροστατικά φορτία μπορούν να δημιουργηθούν:Α.Από την κίνηση των οχημάτων, εάν δεν γειωθούν στο έδαφος.Β.Από το αποτέλεσμα του φωτός στα υγρά.Γ.Από την εξάτμιση των υγρών. 33. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού ενός βυτιοφόρου οχήματος στη φόρτωση;Α.Είναι υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει τις συνδέσεις των εύκαμπτων σωλήνων στο δοχείο του φορτωτή.Β.Να επιδείξει στο πληρωτή τα έγγραφα του βυτίου που επιτρέπουν τη μεταφορά της επικίνδυνης ύλης προς φόρτωση.Γ.Δε χρειάζεται να εξετάσει την εξουσιοδότηση για μεταφορά της ύλης, γιατί αυτό είναι αρμοδιότητα της μεταφορικής εταιρίας. 34. Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού για το φορτίο του βυτιοφόρου οχήματος;Α.Να καθορίσει το ειδικό βάρος (πυκνότητα) της ύλης.Β.Να εξακριβώσει το βαθμό μέγιστης πλήρωσης.Γ.Να καθορίσει το βαθμό του ιξώδους της ύλης. 35. Τι από τα παρακάτω πρέπει να κάνει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη φόρτωση;Α.Να πραγματοποιήσει τη γείωση.Β.Να σβήσει τον κινητήρα και να ακινητοποιήσει το όχημα.Γ.Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση για υγρά που το σημείο της ανάφλεξης τους είναι μικρότερο των 60˚C. 36. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού, των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή κατά τη φόρτωση;Α.Δεν ελέγχει τη φόρτωση εάν έχει γίνει καθαρισμός της δεξαμενής (gas free) σε ένα ειδικό σταθμό πλυσίματος.Β.Δεν εγκαταλείπει ποτέ το όχημα κατά τη διάρκεια όλων των εργασιών.Γ.Εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν φορτώνεται με ανοικτές τις ανθρωποθυρίδες των δεξαμενών. 37. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή, κατά τη φόρτωση;Α.Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς, να διακόψει τη φόρτωση υλών με κινδύνους ανάφλεξης.Β.Να ζυγίσει σε πλήρες φορτίο και, σε περίπτωση υπερφόρτωσης που δεν ξεπερνά το 10% να συνεχίσει το ταξίδι του.Γ.Να εξακριβώσει ότι η φορτωμένη ποσότητα δεν ξεπερνά ποτέ το 80% της συνολικής χωρητικότητας του διαμερίσματος. 38. Κατά τη φόρτωση από τον πυθμένα σε κλειστό κύκλωμα, ο οδηγός...Α.Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών) της εγκα-τάστασης στη βαλβίδα αέριας φάσης που είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής.Β.Πρέπει να ανοίξει τη βαλβίδα εκφόρτωσης που συνδέει τον εύκαμπτο σωλήνα της υγρής φάσης της εγκατάστασης, αλλά όχι την ποδοβαλβίδα.Γ.Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών), της εγκατάστασης στη βαλβίδα ασφαλείας τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής. 39. Κατά τη φόρτωση ενός υγροποιημένου αερίου, πως μπορεί ο οδηγός να ελέγξει/καθορίσει τη φορτωμένη ποσότητα;Α.Τοποθετώντας το όχημα στη ζυγαριά και τηρώντας τη μέγιστη μάζα (βάρος) φόρτωσης για την ύλη, εάν αυτό το στοιχείο περιέχεται επάνω στην πινακίδα της δεξαμενής.Β.Φορτώνοντάς το σε πλάστιγγα χωρίς να ξεπεράσει το ωφέλιμο φορτίο της δεξαμενής, με οποιοδήποτε τύπο αερίου.Γ.Ανοίγοντας τη βαλβίδα υγρής φάσης μετά από 20 λεπτά της ώρας από την αρχή της φόρτωσης. 40. Η φόρτωση και εκφόρτωση υγρού οξυγόνου...Α.Δεν απαιτεί ειδικά εξαρτήματα ή ειδικά καθαρισμένα εξαρτήματα.Β.Μπορεί να πραγματοποιείται χωρίς κίνδυνο, φορώντας συνθετικά ρούχα ή λερωμένα με λάδια.Γ.Απαιτεί εξαρτήματα χωρίς ίχνη γράσου. 41. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων στην εκφόρτωση σας φαίνεται σωστή;Α.Να ενεργοποιήσει το διακόπτη μπαταριών για τη γείωση.Β.Κατά τις εργασίες, να εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν ένας υπάλληλος της εγκα-τάστασης προθυμοποιείται να τον αντικαταστήσειΓ.Να φορέσει τον κατάλληλο εξοπλισμό προσωπικής προστασίας. 42. Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές πρέπει να υιοθετήσει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση;Α.Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση, εάν οι ύλες έχουν δευτερεύοντα κίνδυνο ανάφλεξης.Β.Να γειώνει πάντα στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 23ο C.Γ.Να μη γειώσει στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 60οC. 43. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:Α.Σε περίπτωση μικρής διαρροής από μια σύνδεση ενός εύκαμπτου σωλήνα να διακόψει την εκφόρτωση.Β.Στο τέλος της εκφόρτωσης να αφαιρέσει ή να καλύψει τις σημάνσεις της ύλης που εκφόρτωσε.Γ.Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς να μη διακόψει την εκφόρτωση. 44. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:Α.Να προχωρήσει στην εκφόρτωση χωρίς να ρωτήσει ποια είναι η ελεύθερη χωρη-τικότητα του δοχείου της εγκατάστασης.Β.Τελειώνοντας την εκφόρτωση υδρογονανθράκων να ανοίξει τις ανθρωποθυρίδες για να αερίσει τη δεξαμενή και για να στεγνώσει γρήγορα.Γ.Τελειώνοντας την εκφόρτωση να αφήσει τις σημάνσεις της μεταφερθείσας ύλης. 45. Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:Α.Να πραγματοποιήσει συνδέσεις από τη δεξαμενή στο δοχείο της εγκατάστασης, εάν το προσωπικό της εγκατάστασης είναι απών.Β.Να θέσει στις πινακίδες κινδύνου μια μαύρη ταινία πλαγιαστή, μόλις τελειώσει η εκφόρτωση.Γ.Να πληροφορήσει τον παραλήπτη για τη μεταφερόμενη επικίνδυνη ύλη. 46. Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:Α.Το κάνετε γνωστό στην εταιρία σας και οπωσδήποτε δεν τον χρησιμοποιείτε για την εκφόρτωση.Β.Είναι προτιμότερο να τον χρησιμοποιήσετε για την εκφόρτωση τοξικών υλών ή διαβρωτικών αλλά όχι για τις εύφλεκτες.Γ.Πρέπει να επισκευαστεί από τον οδηγό. 47. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:Α.Πραγματοποιείται για να μην μολυνθεί ο αέρας.Β.Δεν πρέπει ποτέ να αφορά τις τοξικές ύλες.Γ.Πραγματοποιείται κυρίως για να επιταχυνθούν οι χρόνοι της εργασίας. 48. Για τους σκοπούς της εκφόρτωσης σε κλειστό κύκλωμα ενός βυτίου:Α.Οι ατμοί της δεξαμενής εισρέουν στο δοχείο της εγκατάστασης.Β.Δεν υπάρχουν διαφυγές ατμών στην ατμόσφαιρα.Γ.Δεν υπάρχουν ούτε ατμοί, ούτε υγρό στη δεξαμενή. 49. Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:Α.Δεν πρέπει ποτέ να γίνεται από επάνω.Β.Πρέπει να γίνεται μόνο από κάτω.Γ.Μπορεί να γίνει από κάτω. 50. Κατά την εκφόρτωση με βαρύτητα μιας δεξαμενής, ο οδηγός:Α.Σε περίπτωση που ξεκομπλάρει ο εύκαμπτος σωλήνας εκφόρτωσης «από την πλευρά της εγκατάστασης» πρέπει να κλείσει την ποδοβαλβίδα.Β.Πρέπει να κρατά τη δεξαμενή κλειστή, εκτός των κάτω εξαρτημάτων αδειάσματος.Γ.Για να μπει αέρας στη δεξαμενή μπορεί να αρκεί το άνοιγμα μόνο της βαλβίδας της αέριας φάσης που έχει ονομαστική διάμετρο 20mm. 51. Κατά την εκφόρτωση μιας δεξαμενής από τον πυθμένα υπό πίεση ο οδηγός:Α.Πρέπει να οδηγήσει στη δεξαμενή αδρανή αέρια (π.χ. άζωτο) εάν τα υγρά έχουν ένα χαμηλό σημείο ανάφλεξης.Β.Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να εκφορτώσει σε μια πίεση μεγαλύτερη από εκείνη της μέγιστης λειτουργίας της δεξαμενής.Γ.Δε χρειάζεται να ελέγχει την πίεση στο μανόμετρο γιατί είναι αρμοδιότητα του παραλήπτη. 52. Το πιστοποιητικό έγκρισης βυτιοφόρου οχήματος κατά ADR για τα βυτία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα:Α.Περιέχει τις πιέσεις της δεξαμενής.Β.Έχει ισχύ ένα ημερολογιακό έτος από την ημέρα (ημερομηνία) έκδοσης.Γ.Έχει ισχύ 3 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης. Time is Up! ← ADR Π1 ενότητα 3. Τρόποι Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων → ADR Βυτία – ενότητα 3. Σήμανση Βυτιοφόρων Οχημάτων